Danskerne bakkede op om Næsjonaldagen

16/08/2016 - 13:25

Årets Næsjonaldag blev en stor succes, og hele landet bakkede op om kampagnen ved at tage den røde næse på. 

Fredag den 24. juni, på børnenes sidste skoledag før sommerferien, opfordrede vi alle danskere til at tage den røde næse på og dele billeder fra dagen med #givditsmilvidere. Dette for at skabe opmærksomhed omkring hospitalsklovnenes vigtige arbejde ude på landets børneafdelinger. 

I dagene op til og på selve Næsjonaldagen blev #givditsmilvidere delt lige under 2.000 gange. Næsen blev taget på til studenterfesten, i bussen, i Falckbilen, af radioværter, af læger og sygeplejersker, på landets arbejdspladserne og ude i de private hjem. Også mange kendte valgte at tage næsen på og slå et slag for hospitalsklovnene på de sociale medier. 

Her er det sangeren Szhirley, der tog næsen på sammen med hospitalsklovnen Stella: 

Flot mediedækning
Den danske presse var med til at sætte fokus på dagen. Både MetroXpress, BT og flere radiostationer bakkede op om dagen. Flere lokale aviser valgte også at bringe historier med børn og forældre, der har haft glæde af hospitalsklovnene i en særlig svær tid.

Smil på landets arbejdspladser
Flere arbejdspladser valgte at købe en hel pakke med røde næser til medarbejdere og kolleger, og brugte Næsjonaldagen til at skabe ekstra smil og glæde. Her er det DHL Global Forwarding, der dagen igennem fik masser af sjov og samvær omkring den røde næse:

80.000 solgte næser
I alt 80.000 næser blev solgt til en samlet værdi af 650.000 kr. De kunne købes hos Lidl, i Lagkagehuset, hos Opel og Middelfart Sparekasse, samt i vores webshop hos LirumLarumLeg. Flere frivillige forhandlere valgte også at sælge næser til deres kunder i ugen op til Næsjonaldagen.

Se video med stemningsbilleder fra dagen: 



3 gode grunde til at støtte allerede i dag

  1. Vi når halvdelen af alle indlagte børn.
  2. Hjælp os med at nå flere.
  3. Spred glæde blandt sygdomsramte børn i hele landet.