Rekordstor pantdonation fra Lidl-kunder skaber digital glæde

26/05/2020 - 15:57

85.000 kroner. Så meget har Lidls kunder doneret til Danske Hospitalsklovne i april ved at trykke på donationsknappen frem for at tage flaskebonen med sig. Det er 35 procent mere end i samme måned sidste år.

Der er blevet trykket ekstra mange gange på donationsknappen i pantautomaterne i Lidls 127 butikker i april. Kundernes gavmildhed betyder flere penge til Danske Hospitalsklovne, der nu kan sprede klovnemagi på landets børneafdelinger ad digitale veje. 

Coronakrisen har betydet en pause for hospitalsklovnenes fysiske besøg hos de indlagte børn. De seneste måneder har Danske Hospitalsklovne derfor spredt klovnemagi Facebook og YouTube med videoer, historier og live-udsendelser. Og det har der været ekstra penge til at gøre i april måned.

”Jeg skal ikke kunne udelukke, at stigningen kan skyldes, at der er blevet købt flere flasker med pant under corona, fordi det ikke har været muligt at komme til grænsen. Men jeg tror nu, den primære årsag skal findes i den gavmildhed, vi så småt kan se som en tendens under coronakrisen, siger Lærke Skaksen, CSR-chef i Lidl og fortsætter:

”Uanset, hvorfor donationerne er steget så meget, er jeg virkelig stolt over og glad for, at der nu kommer ekstra penge til det store arbejde, der bliver gjort hos Danske Hospitalsklovne.”

Ekstra donationer giver mere digital klovnemagi på sociale medier
Hos Danske Hospitalsklovne kommer de ekstra donationer fra Lidls kunder til at betyde mere digital klovnemagi på landets børneafdelinger.

”Vi er utrolig glade for støtten, og at Lidls kunder har været gavmilde og trykket lidt ekstra på donationsknappen i flaskeautomaten. Vi ved, at coronakrisen er en svær tid for mange syge børn, der er isoleret fra omverdenen på hospitalsstuer eller derhjemme. Derfor gør hospitalsklovnene alt for at være der digitalt, så de ikke føler sig alene. Vi håber selvfølgelig snart, at vi kan vende tilbage på alle landets børneafdelinger, men indtil da tænker vi kreativt for at nå dem på nye måder”, siger Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne.

Lidl og Danske Hospitalsklovne har samarbejdet siden 2012, og Lidl har været hovedsponsor for foreningen siden 2015.



3 gode grunde til at støtte allerede i dag

  1. Vi når halvdelen af alle indlagte børn.
  2. Hjælp os med at nå flere.
  3. Spred glæde blandt sygdomsramte børn i hele landet.